روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی‌بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: مدیریت شهری در عرصه خدمت به مردم، تلاش شبانه روزی داشته باشد | باید گره از راه‌بندان‌های پیرامون حرم مطهر گشود

  • کد خبر: ۱۶۷۸۴۲
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
آیت‌الله علم‌الهدی: مدیریت شهری در عرصه خدمت به مردم، تلاش شبانه روزی داشته باشد | باید گره از راه‌بندان‌های پیرامون حرم مطهر گشود
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شهرداری باید عرصه انتخاب مدیرانی باشد که مرد میدان هستند و برای خدمت به مردم، شب از روز نمی‌شناسند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌‎الله سید احمد علم‎الهدی در دیدار با محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد که چندی قبل و به مناسبت انتخاب ایشان به عنوان شهردار جدید شهر امام رضا (ع) به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری مشهدالرضا (ع) از امکانات و ظرفیت‌هایی بهره‌مند است که پیش از هر چیز، باید آن را برای رضای خدا و امام هشتم (ع) در خدمت مردم قرار دهد. این را بدانید که اگر عنوان و مسئولیتی کسب کردید، همه این‌ها در سایه گردش ایام و تحولات جریان‌هاست و مسئله‌ای نیست که پایدار و بادوام باشد؛ بر همین اساس، از همین ابتدا خود را به امام رضا (ع) بسپارید و در هیچ حرکت سیاسی و جناحی اسیر نشوید تا بتوانید صادقانه به زائر و مجاور امام هشتم (ع) خدمت کنید.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری برای خدمت صادقانه به مردم و امام هشتم (ع)، باید در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی استقلال داشته باشد، افزود: بنده هیچ دخالتی در عزل و نصب‌های شهرداری ندارم و به تصمیم مدیریت شهری احترام می‌گذارم، اما هرچه باشد، باید این را در نظر داشته باشید که شهرداری باید عرصه انتخاب مدیرانی باشد که مرد میدان هستند و برای خدمت به مردم، شب از روز نمی‎شناسند. بر همین اساس، اینکه نگاه شما در انتخاب مدیران شهرداری به درون بدنه مدیریت شهری باشد، مزیت بزرگی دارد که براساس آن هم از جناح‌گرایی پرهیز می‌شود و هم افرادی عهده‌دار امور خواهند شد که تجربه فعالیت در شهرداری را داشته‌اند.
امام‌جمعه مشهد ضمن برشمردن گوشه‌ای از مشکلات و چالش‌های ساختاری مشهدالرضا (ع) خاطرنشان کرد: امروز همه تأکید بنده ناظر بر توجه ویژه به بافت پیرامونی حرم مطهر است که باید به موازات پهنه‌های پیرامونی حاشیه شهر موردتوجه قرار بگیرد. این فضا امروزه گرفتار چالش‌های بزرگی است که برای حل آن‌ها، شهرداری می‌تواند به میدان بیاید. این بخش مربوط به بافت پیرامونی بارگاه نورانی امام هشتم (ع) است که چه در ایام پیک زیارتی و چه خارج از آن، آبروی شهر و پیشانی آن محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: پروژه خط ویژه اتوبوس در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و خصوصاً بلوار طبرسی جنوبی، یکی از آن مسائلی است که حق بسیاری از مردم را ضایع کرده و امروزه از مجاور گرفته تا زائر، باید مدت زیادی را در ترافیک یک لاین فعال خیابان منتظر بمانند تا به حرم مشرف شوند. از طرف دیگر، این خط BRT برای پیاده‌رو خیابان هم مشکل ایجاد کرده و ثمره همه این چالش‌ها، وضع نامناسبی است که مشهدالرضا (ع) و بافت پیرامونی حرم مطهر را مدت‌ها درگیر خود کرده است.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: یک نمونه دیگر از مشکلات بافت پیرامونی، مربوط به راه‎بندان‌های بی‌پایانی است که به دلیل عبور زائر و مجاور از عرض خیابان به وجود می‌آید. بنده از سال‌ها قبل به شهرداران تأکید داشتم که باید تردد زائران را تسهیل کرد. با ایجاد آسانسور یا زیرگذر هم می‌توان برای شهرداری خلق درآمد کرد و هم از راه‎بندان‌های تمام‌نشدنی در خیابان امام رضا (ع) گره‎گشایی کرد.

توانمندسازی مردم، راه نجات حاشیه شهر

در ادامه این دیدار، محمدرضا قلندر، شهردار مشهد نیز تأکید کرد که راه نجات حاشیه شهر، توانمندسازی مردم است. قلندر شریف گفت: اولویت پروژه‎ها در این دوره شهرداری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره تمام است و به‌موازات آن، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا حفاری‌های قطار شهری در دوره ششم مدیریت شهری به سرانجام برسد و تا اوایل سال آینده، فاز یک خط سه از میدان شهدا تا ترمینال بهره‌برداری شود.
وی ابراز کرد: علاوه بر احداث بوستان ۷۳ هکتاری در حاشیه شهر، پهنه کنارگذر جدید در کرانه شمالی می‌تواند حاشیه شهر را به کلی از انزوای کنونی خارج کند. بر همین اساس، عملیات عمرانی برای احداث پل‌های رو سطحی در تقاطع خیام و فهمیده از ماه جاری آغاز خواهد شد. ضمن اینکه طرح توسعه به سمت شرق نیز همچنان در دستور کار است تا اگر تاکنون شرایطی رقم خورده که کرانه غربی در فاصله ۲۰ کیلومتری و کرانه شرقی در فاصله ۵ کیلومتری حرم مطهر قرار دارد، این هندسه نادرست نیز اصلاح شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->